internationaal, studentenaantal, campus Wageningen, Google Ad Grants

The Economic Board krijgt Google Ad Grant van 10.000 dollar per maand

The Economic Board deed bij Google een aanvraag voor een Ad Grants-budget van 10.000 dollar per maand. Google Ad Grants gaan naar non-profitorganisaties met een maatschappelijke doelstelling. The Economic Board valt als ANBI-instelling in de goede categorie. De aanvraag voor de Ad Grant is daarom gehonoreerd door Google.

google for nonprofits

Het Google Ad Grants-budget gaat ingezet worden om de regio internationaal gezien beter bereikbaar te maken. Hiervoor is er een online platform opgericht dat gericht is op internationale bedrijven, organisaties en professionals. Met de Google Ad Grants wordt het regioplatform internationaal gelanceerd. Het doel van deze internationale website is het promoten van de regio als aantrekkelijke regio om je bedrijf te vestigen, te studeren of te werken. Daarom komt er op dit Engelstalige platform ook praktische informatie voor kenniswerkers, studenten en ondernemers. Bijvoorbeeld over studiemogelijkheden, het regelen van een visum, openbaar vervoer.

The Economic Board gaat met het advertentiebudget verder inzetten op internationalisering, zodat de innovatieve kracht van de regio internationaal gezien wordt. Het uitgebreide netwerk van life sciences, food en en energy dat in de regio Arnhem, Nijmegen en Wageningen bestaat, kan met de hulp van Adwords beter onder de aandacht gebracht worden van een wereldwijd publiek.

Google Ad Grants

Google Ad Grants is een internationaal programma dat non-profitorganisaties een maandbudget biedt voor advertenties, de zogenoemde Google Ads. Hiermee kunnen deze organisaties hun missie promoten. Willem van Bolderen, online marketing-specialist bij bureau 2keer.nl deed de aanvraag voor The Economic Board en is heel blij met de toekenning van de Grant: “Heel mooi dat Google ons de kans hiervoor biedt, om de regio in het buitenland op de kaart te zetten!”

Adwords

Google Ads werkt met zoekwoorden: AdWords. Als iemand googelt met een zoekwoord dat The Economic Board heeft ingezet als Adword, dan verschijnt onze website bovenaan de pagina met zoekresultaten. Op die manier kom je als organisatie veel meer in de picture bij doelgroepen die zoeken naar informatie en diensten die de Board of de regio biedt.
AdWords kun je ook richten op bepaalde landen, regio’s of steden. Daarnaast heb je inzicht in het bereik van de uitgezette advertenties en kun je daar de strategie op aanpassen.

Ook interessant