Jaarverslag 2018

Jaarverslag 2018: Dit was pas het begin!

Voor u het Jaarverslag 2018 van The Economic Board: Dit was pas het begin. In 2018 konden we de vruchten plukken van datgene dat sinds 2016 in gang is gezet. Wij weten nu welke partners we nodig hebben bij onze activiteiten, maar andersom weten onze partners ons ook te vinden en hebben zij een scherper beeld waarbij wij hen kunnen ondersteunen. U kunt het jaarverslag op deze pagina lezen en/of downloaden.

Voorwoord Jaarverslag 2018

Samenwerking is het bestaansrecht van The Economic Board, het zit in ons DNA. We hebben ons vol overgave ingezet voor deze mooie en innovatieve regio waarin zo veel gebeurt, teveel om op te noemen. U begrijpt, we hebben ons in 2018 wederom geen seconde hoeven te vervelen! Er zijn een paar highlights die me zijn bijgebleven, zoals de collegetoursessie met Paul Polman, die tijdens de uitreiking van de Vrede van Nijmegen Penning in gesprek ging met ondernemers en studenten. Bij het afsluitend diner zat ik naast zijn alleraardigste moeder, een dame op leeftijd, die me wist te vertellen dat hij na alle jaren in het buitenland nog steeds gek is op de worstenbroodjes van de HEMA.

De Hannover Messe waar we Nederlandse ministers naar onze stand hebben gelokt om ze middels onze virtualreality-experience onze regio te laten beleven. En waar we en passant goede vrienden werden met de buren van onze stand, de EnergieAgentur Nordrhein Westfalen.

De superinteressante verdiepingsreis naar imec Leuven en Eindhoven die we, met de medewerking van partners, hebben georganiseerd. Imec, het onderzoeksinstituut waar ASML haar chipmachines laat testen. Zoals iemand zei: “That rocks!”

En last but not least de € 300.000 die we van de provincie Gelderland kregen. Dit fonds werd bij ons gauw het ‘hoe-kan-het-toch-potje’ gedoopt. Samen met Oost NL hebben we hiermee mooie regionale projecten kunnen ondersteunen die anders buiten de vast omlijnde kaders van de bestaande financieringsmogelijkheden waren gevallen.

Samenwerken als businessmodel – hoe mooi is dat?

Sigrid Helbig

Meer over The Economic Board

* In het Jaarverslag 2018 staat Leon van Halder vermeld als lid van The Economic Board. Helaas is Van Halder overleden in maart 2019. Wij zijn hem dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de regio en The Economic Board.