Succesvolle aftrap VR-Roadtour bij gemeente Zevenaar

Maandagavond 8 januari is de VR-Roadtour van start gegaan bij de nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente Zevenaar.

Wow, wat een gave ervaring om mee te maken. Ik wist niet dat de kassen van NEXTgarden in Lingewaard stonden. Ik dacht dat dit in Wageningen was.

VR-Roadtour

De VR-Roadtour is een initiatief van de provincie Gelderland, Regio Arnhem Nijmegen en The Economic Board en trekt de komende jaren langs de achttien gemeenten in de regio Arnhem – Nijmegen met de virtualreality-film ‘It takes a keen eye‘. Doel is om zowel raadsleden en bestuurders, maar ook inwoners te bereiken. De eerstvolgende stop van de VR-Roadtour vindt plaats tijdens de Wondertuin op 19 januari in Nijmegen.

It takes a keen eye

De film It takes a keen eye werd vorig jaar in opdracht van The Economic Board geproduceerd en toont de innovatieve kracht van bedrijven en organisaties die gevestigd zijn in de regio. De kijker mag binnenkijken bij een laboratorium van het Radboudumc, u vliegt rond in het hoofdkantoor van Alliander en de paprika’s van NEXTgarden kunt u bijna proeven, zo dichtbij komt u!

Van hightech hotspots tot impactvolle innovaties, van natuur en groen tot bruisende steden en toonaangevende kennisinstellingen; de regio Arnhem – Nijmegen heeft het allemaal. Buitenlandse bedrijven zijn onder de indruk van onze regio. Er is een gunstig vestigingsklimaat, waardoor steeds meer bedrijven en investeerders geïnteresseerd zijn. Dat betekent onder andere nieuwe banen, meer bedrijvigheid én innovatie!

Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van The Economic Board: “Onze regio vanuit alle hoeken belicht. Zelfs te beleven vanuit New York! We zijn er trots op om onze regio op deze innovatieve manier wereldkundig te maken.”

Kijk hier the making of de virtualreality-film

FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp
FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp